Reklamačný poriadok a formulár

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Pre účely riadnej informovanosti spotrebiteľov o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia ich nárokov zo zodpovednosti za vady tovarov, ako aj pre zabezpečenie jednotného a rýchleho postupu pri vybavovaní reklamácií vád produktov a tovarov, vydáva spoločnosť REHAK s.r.o., so sídlom Dopravná 18, 955 01 Topoľčany, IČO: 31 419 810, zápis v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka č. 3076/N („predávajúci“) v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa („zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník („Obchodný zákonník“) tento reklamačný poriadok.

1.          Zodpovednosť za vady tovaru 

1.1       Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. 

1.2       Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady, ktoré má tovar v čase jeho dodania (t. j. pri prevzatí kupujúcim alebo kupujúcim poverenou osobou) a ktorá sa prejaví počas záručnej doby.  

1.3       Pre bližšie informácie o vadách a trvaní záruky viď ustanovenia článku 6 Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho. 

2.          Reklamácia 

2.1       Vady tovaru musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, ako vadu tovaru zistil alebo objektívne mohol zistiť, a to do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vady (počas trvania záručnej doby). Ak kupujúci vadu v uvedenej lehote nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady mu zaniknú. Predávajúci nezodpovedá za prípadne vady alebo škody vzniknuté kujúcemu v prípade omeškania alebo oneskoreného oznámenia vady. 

2.2       Kupujúci je povinný si vizuálne prezrieť tovar ihneď pri prevzatí. Ak je na tovare zrejmé mechanické poškodenie alebo je tovar neúplný, kupujúci má nárok tovar neprevziať. Ak kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi dodacím listom / príjmovým dokladom z registračnej pokladne (faktúrou) a skutočne dodaným tovarom v druhu, množstve, poprípade zistí viditeľné vady, je kupujúci povinný bezodkladne informovať predávajúceho.  

2.3       Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady tovaru uplatňuje kupujúci u predávajúceho prostredníctvom vyplneného reklamačného formulára dostupného v prevádzke predávajúceho alebo na internetovej stránke, prípadne zaslaného emailom, spolu s kópiou dokladu o kúpe a fotodokumentáciou, na emailovú adresu info@exterier.sk, ktorá je určená na vybavenie reklamácií alebo poštou do prevádzky predávajúceho.  

2.4       Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih doručenia reklamovaného tovaru spolu so všetkými zákonom stanovenými dokladmi, riadne a úplne vyplneným reklamačným formulárom a príslušenstvom predávajúcemu.  

2.5       Doklad o kúpe tovaru (faktúra, príjmový doklad z registračnej pokladnice/faktúra alebo dodací list) slúži zároveň ako záručný doklad (záručný list). Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený priamo v internetovom obchode alebo priamo u predávajúceho v kamennej predajni. 

2.6       Pre riadne a včasné vybavenie reklamácie predávajúci odporúča kupujúcemu, aby čo najpresnejšie popísal vadu, pre ktorú tovar reklamuje, pričom predávajúci je povinný zaoberať sa len vadou tovaru, ktorá bola zo strany kupujúceho reklamovaná. 

2.7       Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu (v prípade ak ide o odstrániteľnú vadu), v ktorej vadu odstráni. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, resp. od dňa prevzatia predmetu reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. 

2.8       Obsahom písomného potvrdenia sú informácie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Predávajúci písomne (zaslaním emailu) informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.  2.9       Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách. Pre vylúčenie pochybností, na účely riešenia reklamácii predávajúcim je písomná forma dodržaná aj v prípade zasielania informácii, správ a potvrdení predávajúcim súvisiacich s riešením a vybavením reklamácie prostredníctvom emailu. 

3.          Vybavenie reklamácie a odstránenie vady  

3.1       Reklamácia môže byť vybavená:
a)       výmenou za nový tovar;
b)       opravou tovaru;
c)       poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny;
d)       odstúpením od zmluvy. 

3.2       Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Kupujúci je oprávnený vytknúť vadu opakovane, ak preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, v takom prípade predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje lehota dvoch mesiacov. Náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom musia byť uplatnené u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne. 

3.3       Výmena tovaru alebo oprava tovaru. Kupujúci je oprávnený zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si však nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by predávajúcemu spôsobili neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety). 

3.4       Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote, primeranej povahe veci a závažnosti vady po tom, čo kupujúci vytkol vadu. Na účely opravy alebo výmeny tovaru, kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

3.5       Ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak, predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar. 

3.6       V prípade, že kupujúci neprevezme tovar, resp. plnenie ani v lehote určenej predávajúcim vo výzve na prevzatie tovaru, zašle mu predávajúci druhú výzvu na prevzatie na príslušnej prevádzke vo forme doporučenej zásielky s doručenkou a určí sa mu na to ďalšia dodatočná lehota 30 dní. 

3.7       V prípade, že predávajúci poskytne podľa bodu 2.8 reklamačného poriadku kupujúcemu ďalšiu dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru a kupujúci ani počas tejto ďalšej dodatočne stanovenej lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti ako nedoručená) vec nevyzdvihne, predávajúci je oprávnený s nevyzdvihnutým tovarom nakladať postupom podľa bodu 2.10 reklamačného poriadku. 

3.8       Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru, predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na jeho úschovu, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

3.9       Primeraná zľava z kúpnej ceny alebo odstúpenie. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, aka)       predávajúci vec neopravil ani nevymenil;b)       predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka;c)       predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka;d)       vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;e)       vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebof)        predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 

3.10    Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 2.11 písm. d) a e) reklamačného poriadku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. 

3.11    Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád. 

3.12    Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. 

3.13    Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. 

3.14    Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. 3.15    Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. 

3.16    Kupujúci nie je oprávnený reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený. 

4.          Mimosúdne riešenie sporov 

4.1       Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť kupujúceho obrátiť sa na súd. 

4.2       K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

4.3       Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie sporu využiť platformu pre riešenie sporov online, zriadenú Európskou komisiou, nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr

4.4       Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.

5.          Záverečné ustanovenie 

5.1       Znenie reklamačného poriadku môže predávajúci kedykoľvek meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia reklamačného poriadku. Predávajúci je oprávnený zmeniť tento reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia s tým, že pre kupujúceho je záväzné znenie reklamačného poriadku v momente uzavretia kúpnej zmluvy.  


Topoľčany, 1. októbra 2024    

Objednávka

Reklamujúci

Reklamovaný tovar

Upozornenie: tovar k reklamácií odovzdávajte vždy kompletný vrátane príslušenstva, predchádzate tak predĺženej doby reklamácie.

Prílohy (sem vložte vašu prílohu)